تأكيد آيت الله مصباح يزدي بر بصيرت در مسائل سياسي:

شبه افكني در مسائل سياسي مهمترين خطر امروز است

یزدفردا :( به نقل از سايت آيت الله مصباح يزدي) : حضرت آيت‌الله مصباح يزدي گفت: اين سنت الهي است كه همه افراد، حتي نزديك‌ترين افراد به معصومين(ع) و رهبري نيز مورد امتحان قرار مي‌گيرند.

استاد حوزه علميه قم در مراسم عمامه‌گذاري جمعي از طلاب مدرسه علميه معصوميه، به وضع امروز جهان اشاره كرد و گفت: در طول تاريخ انسانيت هيچ‌گاه قواي دشمنان دين اين چنين متراكم نبوده و از طرفي نعمت‌ها و الطاف الهي و عنايت امام عصر(عج) نسبت به مؤمنان نيز به اين اندازه نبوده است.

حضرت آيت‌الله مصباح يزدي ادامه داد: همان‌گونه كه بزرگ‌ترين خطرات مؤمنان را تهديد مي‌كند، بزرگ‌ترين امكانات نيز براي ترويج دين وجود دارد.

وي هدف قرار دادن ايمان و باورهاي ديني توسط دشمنان اسلام را از جمله اين خطرات دانست و افزود: دشمنان با زير سؤال بردن حقانيت دين‌، وحي و كلام الهي و ايجاد شبهات در اين زمينه ايمان جوانان را نشانه گرفته‌اند.

علامه مصباح يزدي غفلت از خدا و كمرنگ شدن ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه را از ديگر خطرات عنوان كرد و افزود: هيچ زماني به اين شدت و تنوع زمينه براي دنيافريبي و غفلت از خدا وجود نداشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبري مغالطات و شبهه‌افكني‌ها در مسائل سياسي را مهم‌ترين خطرات در شرايط كنوني عنوان كرد و داشتن بصيرت را تنها راه نجات از اين خطرات دانست.

آيت‌الله مصباح يزدي بينش عميق نسبت به مسائل اعتقادي و پاسخ به شبهات اعتقادي، خودسازي، رعايت تقواي الهي، و بصيرت و آگاهي نسبت به مسائل روز را سه وظيفه مهم طلاب دانست و گفت: با توجه به اين‌كه اساس كار فعاليت‌هاي حوزه‌هاي علميه حمايت از دين و ترويج فضائل ديني بوده، امروزه خطر عدم بصيرت نسبت به مسائل سياسي جامعه بيشتر از ساير خطرات است؛ چرا كه گاهي خطر يك عالم زاهد ناآشنا به مسائل اجتماعي كمتر از يك جاهل فاسق نيست.

وي با اشاره به نعمت ولايت فقيه، به ويژگي‌هاي رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطر نشان كرد: بايد همواره به خاطر نعمت ولايت فقيه و وجود چنين شخصيتي به عنوان رهبر نظام اسلامي شكرگزار خداوند باشيم.

آيت‌الله مصباح يزدي ادامه داد: در اين زمان براي تشخيص مصالح اجتماعي و صادر كردن احكام حكومتي مرجعي صالح‌تر از مقام معظم رهبري نيست و بايد براي شناخت وظيفه گوش به فرمان ولي‌فقيه باشيم؛ چرا كه اصلاً معناي ولايت فقيه همين است.

وي افزود:حضور يك فرد جامع‌الشرايط براي اصلاح جامعه كافي نيست، چرا كه در زمان ائمه معصومين(ع) نيز انحراف وجود داشت و اين نشانه ضعف مديريت يا ضعف دين نبوده است؛ بلكه سنت الهي است كه همواره بايد شرايطي وجود داشته باشد كه زمينه انتخاب راه صحيح و باطل از سوي افراد و به عبارت ديگر زمينه امتحان الهي وجود داشته باشد.

علامه مصباح يزدي افزود: امروزه نيز اصلاح نشدن جامعه نشان از ضعف مديريت يا ضعف دين نيست، بلكه سنت الهي است كه همواره همه افراد و حتي نزديك‌ترين افراد به رهبري نيز مورد امتحان قرار مي‌گيرند.

وي طلبگي را سربازي براي حفظ اسلام دانست و گفت: طلاب بايد نسبت به درك مسائل سياسي بصيرت داشته باشند و تلاش براي كسب اين بصيرت و شناخت وظيفه بدون غرض‌ورزي در شرايط كنوني كشور عبادت است.

وي در بخش ديگري از سخنانش افرادي كه قصد پوشيدن لباس را دارند را سربازان جديدالورود به جرگه خدمت‌گزاران امام زمان(عج) دانست و خطاب به اين طلاب گفت: شما كاري را آغاز كرده‌ايد كه هر قدمي در اين راه برداريد عبادت است و حتي دشمنان دين نيز با ديدن شما به ياد دين مي‌افتند.

وي با اشاره به تكليف سنگين روحانيت درشرايط كنوني گفت: روحانيان بايد اين بار سنگين را به دوش بكشند و در عوض نيز مورد لطف و رحمت بي‌نهايت خداوند قرار مي‌گيرند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا